17 Ekim 2009 Cumartesi

Gaita Mikroskobi


Cırcırlığın ötesinde , tüm hücrelerimin dışkılama isteğine bir cevap aramaya çalışıyorken modern sanat üzerine bir takım analizler yaptım.Modern sanat , "sanat" var olduğundan bu yana var olmalı gibi görünüyor.Ortaya konulan sanat eserinin, bir adım sonrakinin - sanat tarihini linear bir olgu olarak düşünmeniz bekleniyor efendim- bir ürünü olması ya da bir açıdan sıradanlıktan uzaklaşmış olması , o sanat eserini bir miktar modern yapıyor.Gittik işte bugün (Afişten bakıyorum ismine kihkih) Cosi fan Tutte ' e.Canım bayık.Tek kelimeyle bu.Dahası vardır tabi.Ancak ilişkilere yüklenilen anlamlar olsun, dekorlar falan filan olsun pek bir klasik.Operanın yarattığı bu etkide keza öyle.Ankara Devlet Opera ve Bale oraganizasyonun yetersizliğinin de payı oldukça büyük elbette ki.Zira orkestra için aynı şeyleri söylemeyeceğim gayet iyiydi bence.Mozart çaldılar zaten.Ha , konuyu o kadar dağıttım ki neden bahsettiğimi Mozart kafama dank ettirdi.Mozart çağının rock star ı gibi bir şeymiş.İnsanlar Mozart iananılmaz asii kendine özgü ve yenilikçi bulurlarmış.Bakınız Modern Sanatçı.

Hemen atlıyorum daha çok analiz etmek istediğim postmodernite olgusuna.Post-modernite, "SANAT" içine giren her türlü aktivite olarak adlandırılabilir gibi gözüküyor bence.Post-modernizmin bir sanat akımından çok global bir tavır olduğunu düşünüyorum.Ayrıca çok cool bir tavır."It is not big deal" ya da "anything is everything" mantığından yola çıkıyor.Ne mantığı ya. Post-Modernizmden bahsediyoruz.Mantıksal duyumlar yok, istekler ve tavırlar var.Ben şimdi şu Behiç Hocanın odasına girip "Yakışıklısın ve umrumda değilsin hoca" dersem epey post-modern bi tavır takınmış olurum.Ne yaptığım gün gibi açıktır.Amacım üzerine fikirler atılabilir.Anlamsız da bulunacaktır birçokları tarafından ancak yaptığım eylemi sadece ben yaşamış olurum ve etkileri benim ruhumdaki yanılsamalarından daha önemli olmaz.
Bay Marcel Duchamp de postmoden tavrını bir pisuvarı sanat eserine dönüştürerek ortaya koymuş mesela.Adamı takdir ettim.Ne yapmaya çalıştığını anlamaya çalışmıyorum.Sadece tavrı cool,hoşuma gitti.
Ondan sonracığıma Pete Mondrian beyefendinin sanatı tuval üzerinde kareler ve kullandığı renklerdir.Daha önce kimsenin aklına gelmedi mi kare yapı kırmıza boyamak, geldi tabi.Ama mesele o değil mesele ürün değil.Tavır , duruş bu önemli.

Postmodernizm üzerine yapmaya çalıştığım analizler pek yeterli gözükmedi gözüme.Bu konu hakkında daha çok okumak lazım...

Gaita Mikroskobi:İdrar tahlinin büyük abdestle olanı:)

2 yorum:

  1. Bir duruş sanat mıdır pekiy asutaycım meriç? besleniyorum sanal ortama döktüğün bilgilerle.

    YanıtlaSil
  2. Cırcırlığın ötesinde , tüm hücrelerimin dışkılama isteğine bir cevap aramaya çalışıyorken modern sanat üzerine bir takım analizler yaptım.

    ihi

    Noktalardan sonra boşluk bırakılır efenim.

    YanıtlaSil