16 Ekim 2009 Cuma

Sarı


Boş vaktim var, bokunu çıkarayım ehe=)
Yazayım da yazayım 

Ben Van Gogh'u çok severim.Bu denli popüler olması ondan bir miktar daha az bahsetmeme neden olsa da (Gerçi ben sanat üzerine kimseye bir şeyden bahsetmem kihkih:)) seviyorum onu.
Adam resim yapmış.Nasıl yapmış ?Bir kere o zamanlarda pek de az seçilen konuları seçmiş neymiş efendim bunlar.Sıradanlıklar.Sıradan insanlar,dağ ,taş ,ova ,saman ,sandalye falan.O döneme göre epey çığır açıcı bir davranış.Yenilikçi ressamların yenilikçi olmalarını sağlayan önemli noktalarında biri bu tabi.Konu seçimde "önemsiz"e doğru eğilim("Önemsiz" terimi sıradanlıkla bağdaştırılıyor o zamanlar.Yoksa yok öyle bir şey.).Ben de yenilikçileri severim.Van Gogh'u da seviyorum.Kullandığı renkler de pek açıcı,böyle şirin ,canlı canlı...
Bu noktada etkilendiğim diğer bir husustan bahsedeyim.Resimlerindeki positif etki ve adnamın azılı bir melankolik olması tam bir tezat.Adam o kadar melankolik ki huysuzlanamamış bile.Delirmiş.Hayatının bilmem son kaç yılını da akıl hastanesinde geçirmiş.Doktorunun resmini de yapmş canım benim.
Özel hayatına dair bir dipnot atayım.Van Gogh'un ibnesel eğilimlieri olduğu ve bunları Cezanné
ile hayata geçirdiği tahmin ediliyor.Karizmatik lan=/ Sen melankolik melankolik takıl, hem de cezanne , kapıver oh oh..(Gerçi sonradan cezanné terk etmiş bunu , bu da kulağı kesmiş delirip)
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder