29 Ekim 2010 Cuma

Şimdi dünyanın en önemli bilim adamları, "Asutay, seni 500 yıl öncesine götürecek bi makineyi denemen için çağırıyoruz, lütfeen gel !" deseler ve 500 yıl öncesine gitsem, o zamanlardaki bilimin gelişmesine bir katkım olur mu, acaba? Ne biliyorsam anlatırım. Kime anlatırım, hangi kuruma at arabasıyla gitmeye çabalarım bilmiyorum ama kızım diye kesin dinlemezler beni. Derlerse "sus kadın" diye; ben de bildiğim şeyleri anlatırım köylü kızlarına hehe. Akışkanlar mekaniği anlatırım, enerji transferini anlatırım. Karbonhidratlar, yağlar, proteinler şöyle; hayvanlar, bitkiler, erkekler böyle derim. Üremeyin derim bi de. Ankara o kadar kalabalıklaştı ki.
Gerçi düşünüyorum da, "hocam, dünya güneş etrafında dönüyor" fikrimle onları aydınlatsam bile, bunu kanıtlayamam. Dünyanın güneş etrafında döndüğünü kanıtlayacak bilgi ve gözleme sahip değilim ne yazık ki. (Cidden biraz düşündüm ama nasıl kanıtlayabileceğim aklıma gelmedi.) Gezegenleri sayarım ama içten dışa. Onlar arasınlar.



Gezegenlerin ortamı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder